Heeej på er allihopa!

Nu va det ett väldigt bra tag sen jag skrev här. Sist jag skrev så hade jag mått dåligt ett tag och trodde det va en förkylning. Men Nej det var det Ej! Bara någon dag efter jag skrev det senaste inlägget så hamnade jag på sjukhus och låg där ett tag. Min sjukdom hade spridit sig och jag fick ett såkallat skov. Så jag har inte mått så jättebra sen sist kan jag säga. Jag blev sjukskriven och är det fortfarande. Vet inte alls när jag kommer tillbaka men jag hoppas på snart eftersom jag saknar att jobba så himla mycket. Man blir lite knäpp av att gå hemma. Till slut tappar man fantasin att hitta på något. Nu när värmen kommit och Jennifer har semester är det lite enklare som tur är! :)

Så vad har jag gjort sen februari? Jag har mest ätit piller, tagit sprutor och sovit faktiskt. Jag får cellgifter genom injektion i magen en gång i veckan och kortison till tusen varje dag. Nu har jag inte mycket kortison kvar men jag har varit uppe i enorma doser. Och oj vad min kropp har förstörts av det. Jag har ökat galet mycket i vikt och jag har svällt upp som en ballong både i ansikte och över mage och höfter och det tar så fruktansvärt hårt på ens psyke när man förändras så fort till det negativa. Som om jag inte va tjockis innan lixom. Nu är jag fet på riktigt och det gör så ont i mig.  Jag känner mig inte som en stor människa så när jag går förbi en spegel så rasar hela världen för en sekund. Det där borde inte vara jag. Jag är ju egentligen en sprallig och glad tjej. Men det är inte hon jag ser i spegeln.

Men men.. det löser väl sig en vacker dag det också.

Annars är allt som vanligt här hemma. Jennifer har sommarlov men börjar snart på Bärfisarna på sitt dagis. Då är dom i en stuga på stranden hela dagarna istället för på avdelningen. Perfekt tycker jag! Frisk luft är ju det bästa dom kan få. Sen börjar hon skolan den lilla tösen. Vart tog tiden vägen undrar jag?

 

Hur är det med alla er? Vad har ni gjort?

Jag hade så gärna velat gå ut i solen och njuta men igår brände jag mig på magen och baksida lår så jag får snällt stanna inne för det bränner som eld vad jag än gör! Att man aldrig lär sig att man ska smörja in sig. Men nu har jag färgen i alla fall så nu behöver jag inte sola mer på vääääldigt länge! Jag tänker hålla mig i skuggan resten av sommaren! :)

 

Nu ska jag underhålla lilla fröken en stund. Återkommer ikväll! :)

 

Kommentera

Publiceras ej