Idag har jag varit hos en ortoped i Ängelholm och visat mina fötter. Har ju snedställda stortår som gör ordentligt ont med jämna mellanrum. Har också en gammal skada i vänster fotled som skulle kollas upp. Läkaren kollade på mina fötter och sa. Inget att diskutera, dom där ska vi operera! Efter lite prat så blev det att vänster fot ska opereras på två ställen, tån och fotleden, och på höger ska dom fixa tån. Dock inte på samma gång. En fot i taget!
Nu ska jag bara gå och röntga fötterna innan dom kan bestämma hur dom ska göra. Finns tydligen olika metoder för hur man opererar.
Känns så skönt att jag kanske komma slippa ha ont i fötterna hela tiden, och jag kanske till och med kan börja använda sandaler? Ljuva tanke! 
 
Det jag har heter Hallux Valgus, och i fotleden har jag osteo condritis dissecans. Inget farligt, men ack så smärtsamt. 
 
 
 
 
 
Bara till att förbereda sig att gå på kryckor några veckor, Fatta vilka snygga armar jag kommer få! ;)
Han sa att det inte är så lång väntetid heller så jag kanske till och med hinner fixa ena foten innan sommaren? Hade varit underbart!
 

Kommentera

Publiceras ej