Jag är inte ett stort fan av stadens årliga festival. Det är som om alla trashen samlas på ett och samma ställe och gatorna är proppfulla med fulla, odrägliga tanter som gör det årliga försöket att hitta en gubbe att leva på ett tag. Därför brukar jag mest åka dit om det är någon som ska sjunga som jag gärna vill se. Ja, och för att äta Langos såklart. I år gjorde Jennifer sin festivaldebut. Jag tyckte hon va gammal nog att få åka ner en stund och titta lite. Vi åkte ner när dom öppnade för att slippa eventuella Överförfriskade människor. Vi åkte raka vägen till barndelen och åkte karuseller. Hon köpte en lite hund som kunde skälla och gå. Sen var det klart! Hon var nöjd. Jag var nöjd och det var inte knökat med folk. Perfekt start på dagen! På vägen hem i bussen åkte vi förbi stora scenen och karusellerna för de vuxna. Alla som känner mig vet att jag är galen i karuseller. Så jag fick sån lust att åka! Så jag svalde stoltheten och ringde kusin Bella, som för övrigt är THE karusellfanatiker! Självklart ville hon med och åka. Så på kvällen satte jag mig på bussen ner, som för er information va KNÖKAD med diverse överfulla damer som sjöng och raggade på småpojkar. Träffade Bella och satte genast igång att åka karuseller. När vi kände oss lite ömma i kroppen gick vi mot stora scenen där Björn Rosenström skulle spela. Bella är ju inte så jätteglad för hans musik så vi bestämde att när jag fått höra min muffinslåt så skulle vi gå och äta lite. Sagt o gjort. Det blev en Langos och sen började Bellas kusin Linus sitt uppträdande. Fantastiskt duktig kille! Sen var det då resan hem... Herregud! Nästa år cyklar jag ner!! Ja, utan tvekan!

Kommentera

Publiceras ej